Tarneahelakonverents 2023
Kuidas kriisidest ja muutustest edukalt välja tulla? Otsime vastuseid ja pöörame muutused võiduks.
PROLOG Tarneahelakonverents toimub 30.03.2023 Filmimuuseumis.
30.03.2023 Filmimuuseumis (Pirita tee 56, 12011 Tallinn)
Muutustele ja nendest tekkinud kriisidele lahenduste otsimisest on saanud igapäevase töö lahutamatu osa. Parafraseerides elavaid klassikuid: “Tahaks korralikult tarneahelaid juhtida, aga ei saa. Pidevalt peab lahendama kriise”. See ongi uus reaalsus ja meil jääb üle kohaneda või hääbuda. Seetõttu vaatabki PROLOGi Tarneahelakonverents taaskord sügavuti sisse muutuvasse maailma ja keskkonda.
Hoiame oma rahvusvahelist joont. Toome teile esinejaid üle maailma, et anda toimuvast globaalne vaade, sest me ei ole neis muutustes üksi ja kogu maailm otsib vastuseid samadele küsimustele. Konverentsi selgroog on kohalikud parimad esinejad, kellel on näited lahendustest siinsamas Eestis. Pakume esinejaid, kelle juhtimiskogemused aitavad näha võimalusi muutuvas ärikeskkonnas ja leida lahendusi kerkinud probleemide ületamiseks. Läbi rahvusvaheliste ja Eesti esinejate kogemuste toome selgust, kuidas maailmas toimuvad protsessid mõjutavad meie ettevõtete ja riigi tegevust. On vaja teada, kuidas me logistika- ja tarneahelajuhtidena peame selles segaduses orienteeruma, et teha õigeid otsuseid.
PROLOGi kuues rahvusvaheline Tarneahelakonverents on väärtuslik kohtumispaik kõigile tööstuse-, kaubanduse-, ekspedeerimise-, transpordi- ja logistikasektori inimestele. See on suurepärane koht, kus luua uusi kontakte tarneahela- ja ostuvaldkonnas. Lisaks päevastele ettekannetele maailma ja Eesti parimatelt ekspertidelt on konverentsi lahutamatu osa õhtune võrgustamine – suhtlus vabas õhkkonnas veini ja suupistetega. Nii ka seekord!
Broneerige kalendris 30. märts. Kes soovivad aga konverentsil osalemiseks kasutada soodsamat võimaliku registreerumise hinda, siis soovitan end kirja panna just praegu!
09:00 – 10:00 Registreerimine ja hommikukohv
10.00-10:10 Tervitussõnad, Peep Tomingas, programmijuht
10:10 – 10:45 Kuidas tulla toime muutustega ja tõsta tarneahela vastupidavust? Bosch Automotive Mehhiko asepresident Robert Huter
Robert on suurte kogemustega hankejuht, kes vastutab Bosch-i Automotive Lõuna-Ameerika tootmisüksuste materjalide sisseostu eest. Ta räägib kuidas Bosch on suutnud muutustega toime tulla ja muutnud oma tarneahel vastupidavaks.
10:45 – 11:20 Tarneahelate turvalisus on olnud illusioon – kuidas edasi? TalTech Eesti Mereakadeemia mereveonduse professor Ulla Pirita Tapaninen
Elame erinevates kriisides: sõda, ummikud sadamates, energia kriisid. Milliseid uusi mõjusid tuleb jälgida ostmisel mere tagant? Milliste ohtudega tuleb arvestada riskiplaanides? Kuidas muutuste olukorras agiilselt õigeid otsuseid teha? Milline võiks olla roheliste transpordiahelate mõju? Millised on meie võimalused, et maandada tarneahela riske? Ulla Pirita analüüsib erinevaid riske tarneahelas ja transpordil peamiselt mere- ja intermodaalse transpordi vaates.
11:20 – 11:50 Maanteetranspordi tulevik: kuidas valmistuda eesseisvateks muutusteks? IRU (Rahvusvaheline Maanteetranspordi Liit) peasekretär Umberto de Pretto
Ülereguleeritud turg, roheliikumine, digitaalne transformatsioon, läbimurdelised uuendused – kuidas see kõik meie lähitulevikku mõjutab? Ettekandes jagatakse arusaamu maanteetranspordisektori tulevikust ja eesseisvatest väljakutsetest tänases muutuste kontekstis ja võimalustest selles olukorras.
11:50 – 12:00 Tarneahelategija tseremoonia
12:00 – 13:00 Lõuna
13:00 – 13:25 Millised muutused ootavad toorainete tarneahelaid? Välisministeeriumi välismajanduse osakonna peadirektor Jüri Seilenthal
Tooraine globaalne turg on tarvis taas ümber mängida. Vaatame tulevikku. Kas Euroopa tööstusettevõtted jäävad tööle ja on jätkusuutlikud seoses toorainete tulevikuga? Kas tööstus saab toimida edasi olukorras, kus toormevood on ebakindlad? Kuidas lepingud ja regulaarsused tööle panna? Millised on võimalused Eestile? Pakume lahendusi stsenaariumitest, kuidas tuleviku ennustada. Versioonid kuidas hakatakse ümber mängima sanktsioneeritud tooraine kanaleid? Milliseid väljakutseid ja võimalusi see ettevõtetele tähendab?
13:25 – 13:45 Mida tuleb enda tootmises / transpordis muuta, et roheväljakutsed oma eduks pöörata? Rohevisionäär Mihkel Tammo
Mida kujutab endast Euroopa rohepööre? On selle sisu meile arusaadav, mõistlik ja eesmärgid realistlikud? Kas me peaksime ettevõtetena ainult ootama keelde, käske ja suuniseid kuskilt kõrgemalt või haarame hoopis ise initsiatiivi, et maailma paremaks muuta. Mihkel juhindub mõttest, et selleks et muutustes ellu jääda ja edukas olla, peab muutuseid ise ellu kutsuma ja neid juhtima. Mihkel räägib mis on tema ideel ja eestvedamisel formuleerunud sektoritevahelise vabatahtliku koostööplatvormi Rohetiiger eesmärk? Kuidas saab Rohetiiger toetada tööstuse ja logistika ettevõtetel kohaneda euroopa rohepöörde eesmärkidega. Mida tuleb enda tootmises/transpordis ümber mängida, et roheväljakutsed oma eduks pöörata?
13:45 – 14:05 Lähteandmed õigeks. Kui kasutame strateegia koostamisel faktide asemel soovunelmaid, siis ei jõua me sihile. Majandusanalüütik ja Mootor Gruppi nõukogu liige Peeter Tammistu
Kas te loodaksite sihtpunkti jõuda GPS-s vale linna kaarti kasutades? Ilmselt mitte. Samuti ei jõua meie teiega sihile, kui kasutame strateegia koostamisel faktide asemel soovunelmaid. Max Jacobson täheldas üheksakümnendate alguse Soome kriisi kohta: „Rahvusvahelise Valuutafondi statistika järgi oli Soome 1988. aastal maailma rikkuselt kaheksas maa. Soomlased purjetasid 1990 aastasse esimeses klassis, kuid laeva nimi oligi „Titanic””. Kas meie oleme esimeses klassis või „Titanicul“? Väike kursinihe ja „Titanicu“ lugu poleks olnud hoiatav katastroof vaid edulugu. Tegelikult oligi „Titanicu“ lugu edulugu. 80% ulatuses. Kas meie teiega saame kursimuutustel osaleda? Kas meil on õige kaart?
14:05 – 14:30 Mis on meie kriisist väljumise valikud ja võimalused? Aruteluring Jaanus Krull, Tiina Kivikas, Mihkel Tammo, Peeter Tammistu
Millistele kriteeriumitele peab vastama Eesti tööstusettevõte, kes soovib saada suurkorporatsiooni partneriks? Millised on nõuded ja ootused? Vaatame millised on enimlevinud suuremad vead, millele tähelepanu pöörata teekonnal suurkorporatsiooni partneriks. Tarnjate eelhindamise osatähtsuse olulisus – mis asi see on ning kuidas selleks valmistuda? Kuidas kvalifitseeruda koostööpartneriks? Milline on ikkagi meie võti maailma turule?
14:30 – 15:00 Kohvipaus
15:00 – 15:30 Kogemus: kuidas ja milliseid uusi tehnoloogiaid katsetab MRO ostus ja logistikas. Magnetic MRO tarneahelajuht Raivo Roolaid
Magnetic MRO tegutseb tehnoloogiast pungil, ülireguleeritud lennundus sektoris. See seab igasuguste uuenduste kasutuselevõtule palju piiranguid. Raivo räägib kuidas Magnetic MRO-l on läbi oma visaduse ja koostöös partneritega võtnud kasutusele uudseid tehnoloogilisi lahendusi ja kuidas need aitavad neil tõsta ostuprotsesside ja siselogistika efektiivsust. Raivo ettekanne kinnitab, et tasub võtta see kaalutletud risk ja usaldada väliseid, tihtipeale väikseid, startup ettevõtteid, et koos arendada midagi uut ja ägedat.
15:30 – 16:00 Kogemus: kuidas tõsta transpordi efektiivsust – see, mis tõi meid siia, ei vii meid enam edasi. Live Technologies OÜ asutaja Ojari Paas
Kuidas transpordi andmevahetuse paberivabaks muutmine aitab tõsta veondusettevõtete konkurentsivõimet (tootlikkust, vähem eksimusi, kiireneb protsess ja ülevaade rahavoogude üle), mis omakorda toob kokkuhoidu ka tarnijatele (paraneb tarnekindlus, tarne täpsus ja otsuste vastu võtmise kiirus läbi protsessi läbinähtavuse). Andmed kellele ja milleks? Miks on andmepõhiste otsuste langetamine oluline? Miks on see oluline tarneahelate lõikes? Räägime edukate ettevõtete näitel, kuidas transpordi korraldamise efektiivsus on tõusnud 30%.
16:00 – 16:30 Kogemus: tarneahel kui müügiargument. GPV Group (endine Enics) äriarendusjuht Kristjan Erm
Kogu ettevõtte kõik funktsioonid töötavad kliendi heaks sh tarnijad ja logistikateenuse pakkujad. Mida üldse hindab klient? Räägime kliendi ootustele vastamisest, agiilsusest, tarnetäpsusest, tarnekvaliteedist, klienditeenindusest ning kuidas see ühes hingama panna. Kristjan jagab oma praktilisest kogemusest kohtumistest klientidega, kui oluline on tarneahel tootjale ja kuidas sellest teha müügiargument oma klientidele.
16:30 – 17:00 Kogemus: kuidas vastaspoole profileerimine aitab läbirääkimistel edukas olla. Lighthouse Consulting koolitaja ja ekspert Timo Nieminen
Läbirääkimised on hanke- ja ostujuhtide igapäevane tegevus. Oskusest ennast ka nõrgemal läbirääkimiste positsioonil ja keerulistes situatsioonides maksma panna sõltub meie puhul kui edukad me oleme. Timo räägib oma ettekandes enda läbirääkimiste keerukatest juhtumitest kus ta on sunnitud pidamad läbirääkimisi sõna otseses mõttes püssi toru ees. Oma ettekandes toob ta mõned näited ja nipid kuidas teise poole kavatsusi ja tõsiseltvõetavust hinnata.
17:00 – 17:20 Päeva kokkuvõte – mida me õppisime ja kuidas me edasi liigume. Päeva moderaator Peep Tomingas ja Incap Electronics Group Supply Lead Hanno Septer
PROLOGi kuues rahvusvaheline Tarneahelakonverents on väärtuslik kohtumispaik kõigile tööstuse-, kaubanduse-, ekspedeerimise-, transpordi- ja logistikasektori inimestele. See on suurepärane koht, kus luua uusi kontakte tarneahela- ja ostuvaldkonnas. Lisaks päevastele ettekannetele maailma ja Eesti parimatelt ekspertidelt on konverentsi lahutamatu osa õhtune võrgustamine – suhtlus vabas õhkkonnas veini ja suupistetega. Nii ka seekord!
Robertil on 30-aastat strateegilist
Tema visioon on juhtida maanteetransporditööstust innovatsiooni omaksvõtu suunas ning tagada, et tööstus ja regulatiivne raamistik on valmis eesseisvateks väljakutseteks ja võimalusteks.
Pärast Ottawa Carletoni ülikoolis politoloogia majanduse ja rahvusvaheliste suhete eriala lõpetamist töötas ta Kanada parlamendis ja kolis seejärel 1992. aastal Pariisi, et saada transpordiosakonna juhiks. Varsti pärast seda nimetati ta Rahvusvahelise Kaubanduskoja asedirektoriks, kes vastutab rahvusvaheliste kaubandustavade ja -tehnikate eest. Ta liitus IRU´ga 1995. aastal ja sai peasekretäriks 2013. aastal.
Kristjan Erm
GPV group (endine Enics)
Äriarendusjuht
Kristjani 15-aastases müügi- ja äriarenduse karjääris on kogemust rasketööstuses ja masinaehituses. Ta on kodus tööstuse automatiseerimises ning viimased 8 aastat on tal möödunud väga nõudlikus tööstuselektroonika tootmisvaldkonnas. Tema partnerid on olnud meeskonnad alates kohalikest idufirmadest, kuni tööstusharude suurimate rahvusvaheliste korporatsioonideni. Kõik nad on ühtmoodi kliendid, kellede ootustele vastamiseks peab tasemel olema nii tarnetäpsus, -kvaliteet kui ka klienditeenindus. Kristjan räägib, kuidas need näitajad panna kliendi jaoks ühes hingama. Ta jagab enda kohtumistest klientidega praktilisi kogemusi, mis näitavad, kui oluline on tootjale tarneahel ja kuidas teha sellest müügiargument ka kliendi jaoks.
Ulla omab 30-aastast kogemust logistikas ja meretranspordis. Tema praktiline kokkupuude valdkonnaga pärineb töötamisest kahes Soome laevandusettevõttes: Finnlines ja ESL Shipping. Lisaks on ta kaasa löönud Helsingi merenduse ja piiriülese transpordi arendusprojektides. Ulla akadeemiline tegevus on seotud Aalto ja Turu ülikoolidega ning nüüd Tallinna Tehnikaülikooliga. Tema sulest pärinevad mitmed logistika ja meretranspordialased raamatud.
Konverentsi jaoks analüüsis ta riske, mida viimased kriisid tõid tarneahelate jaoks. Ta ütleb, milliste ohtudega peab arvestama riskiplaanides, milliseid mõjusid peame jälgima ja kuidas tegema muutuste olukorras õigeid otsuseid. Tema ettekandest saab aru, millised on meie võimalused maandada kriiside tekitatavaid riske tarneahelas. Ullat saab jälgida juba enne konverentsi: https://ullatapaninen.net ja twitteris @utapaninen.
Rohetiiger on valdkondade vaheline platvorm, mis otsib tasakaalus majandusmudelit Eestile, aga miks mitte ka kogu maailmale. Mihkel on Rohetiigri üks eestvedajatest. Aastatel 2020-2016 juhtis ta Eesti ühte masina- ja metallitööstuse lipulaeva Estanc. Ta lõi Estanci uue äristrateegia ja muutis juhtimismudeli inimkeskseks. Ettevõttes hakati rakendama jätkusuutlikkuse põhimõtteid. Pärast Estancist lahkumist on Mihkli teadmisi väärtustanud mitmed Eesti tipporganisatsioonid, keda ta on nõustanud mentorlusprogrammides: Bolt, PPA, Elisa, Exmet Service, Eleport jpt.
Konverentsil nõustab Mihkel kuulajaid, kuidas rohepöörde muutustes ellu jääda. Edukaks olemiseks peab muutused ise ellu kutsuma ja neid juhtima. Mihklil on ideid, mis aitavad tootmises ja transpordis roheväljakutsed oma eduks pöörata.
Magnetic MRO tegutseb tehnoloogiast pungil ülireguleeritud lennunduse sektoris. See seab igasuguste uuenduste kasutuselevõtule palju piiranguid. Raivo räägib, kuidas Magnetic MRO on läbi visaduse ja koostöö partneritega siiski võtnud kasutusele uudseid tehnoloogilisi lahendusi ja kuidas need aitavad tõsta ostuprotsesside ja siselogistika efektiivsust. Raivo ettekanne kinnitab, et kaalutletud riske tasub võtta ning usaldada väliseid, tihtipeale väikseid startup ettevõtteid, et koos arendada midagi uut ja ägedat.
• 1 osaleja hind 299 eurot + km
• 2 ja enam osaleja hind 269 eurot + km / osaleja
• PROLOG liikme osaleja soodushind 259 eurot + km
• konverentsiprogrammi
• lõunasööki ja kohvipause
• õhtust networkingut koos veiniga