Eesti Tarneahelate Juhtimise Ühingu (edaspidi ühing) liikmed ei kuritarvita oma ametiseisust ja ühingu liikmestaatust isikliku kasu saamiseks, vaid üritavad igati toetada ja parandada ostu, logistika, laonduse ja tarneahelate juhtimise valdkonna elukutsete staatust ning ühingut.
Ühingu liikmed
- järgivad kompromissitult aususe ning eetika standardeid kõigis ärisuhetes nii seespool kui ka väljaspool ühingut, kuhu nad on palgatud;
- propageerivad kõrgeimat võimalikku professionaalse kompetentsuse taset nende hulgas, kelle eest nad on vastutavad;
- optimeerivad ressursside kasutamist, mille eest nad vastutavad, et teenida oma tööandjale maksimaalset tulu;
- hoiduvad ebaausast konkurentsist;
- tagavad nii enda tööandja kui koostööpartnerite ärisaladuste konfidentsiaalsuse;
- järgivad lisaks käesolevale eetikakoodeksile:
- Eesti Vabariigi seaduseid;
- ühingu põhikirja ja teisi ühingu poolt välja antud juhtnööre professionaalse tegutsemise kohta;
- endale võetud lepingulisi kohustusi.
- lükkavad tagasi lükates ja tühistavad ükskõik millised väärad äripraktikad;
- kasvatavad ostu, logistika, laonduse ja tarneahelate juhtimise professionaalsust ning tunnustust läbi käibivate tehniliste teadmiste omandamise, säilitamise ja arendamise;
- pööravad suurt tähelepanu ametikaaslaste ning koostööpartneritega heale läbisaamisele ja hoiduvad ühingu liikmete omavaheliste suhete rikkumisest;
- hoiduvad ebakorrektsusest või alandavatest märkustest teiste ühingu liikmete, nende teadmiste ja/või kutsetegevuse kohta.
Soovitavalt lähtuvad liikmed alljärgnevaist nõuandeist:
- Huvide deklaratsioon. Ükskõik millistest personaalsetest huvidest, mis puutuvad liikme erapooletusse ja on seotud tema töökohustustega, ning mis võivad riivata teiste isikute huve, või teiste arvates lubatud piire ületada, tuleb teavitada oma tööandjat;
- Konfidentsiaalsus ja informatsiooni korrektsus. Töökohustuste käigus saadud informatsiooni konfidentsiaalsust tuleb austada ja seda ei tohi kuritarvitada isikliku kasu saamiseks. Edastatud info peab olema tõene ja õiglane ning ei tohi olla eksitav;
- Konkurents. Pidades silmas liikme tööandja eeliseid kestvate suhete hoidmisel oma koostööpartneritega, tuleb vältida kokkuleppeid, mis võivad pikemas perspektiivis takistada õiglast konkurentsi;
- Ärikingitused. Et säilitada nii liikme kui ka tööandja mainet ja ausust, tuleks hinnalisi ärikingitusi mitte aktsepteerida. Kingitusi, välja arvatud väikse väärtusega esemed, ei tohiks vastu võtta;
- Külalislahkus. Mõõdukas külalislahkus on ärisuhetes vastuvõetav viisakus. Vaatamata sellele ei tohiks saajad sellel end mõjutada lasta äriotsuste tegemisel. Vastuvõetud külalislahkuse sagedus ja skaala ei tohiks olla oluliselt suurem sellest, millega tööandja on nõus vastama.
- Kui kingituste ja külalislahkuse osas on kahtlusi, mis on vastuvõetav, mis mitte, tuleks pakkumine kas tagasi lükata, või küsida nõuannet oma ülemuselt.